week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Mayke

19 November 2016 | Australië, Sydney

Sinds vorig verslag heb ik veel van Sydney gezien en verkend. Vorige week vrijdag moest ik een ander hostel opzoeken aangezien de inbegrepen nachten voorbij waren en ik niet meer bij kon boeken omdat ze vol zaten. De eerste keer dus alleen op pad met mijn backpack opzoek naar een slaapplek. Gelukkig gaat alles tegenwoordig via internet dus het was iets minder dramatisch dan het nu lijkt. Toch had ik wel wat spanning omdat ik niet precies wist waar ik terecht zou komen en of ik daar anderen zou ontmoeten.
Ik vond een hostel vlakbij Bondi beach. De dag daarvoor had ik het strand al ontmoet dus geheel onbekend terrein was het niet. Ik dus met mn backpack in de trein en bus op weg naar een nieuw hostel.
Mijn roommates (waarvan 1 nederlands) waren gelukkig gezellig en ik werd gelijk uitgenodigd voor de bbq van de avond in het hostel. Een sprong in het diepe maar wel meteen een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen.
De volgende dag (zaterdag) ben ik de Costal walk gaan doen. Dit is een route, u raadt het al, langs de kust ;) tussen Bondi en Cogee beach. Ik vond Bondi beach een beetje tegenvallen omdat het kleiner is dan ik dacht en behoorlijk druk. De strandjes die ik tijdens de wandeling tegen kwam, waren echter een stuk rustiger en mooier. Tussen de stranden/baaien door liep de route vooral langs mooie cliffs met een prachtig uitzicht op zee. En opeens uit het niets, loopt de route dwars over een kerkhof met duizenden (ik overdrijf niet!) graven. Een bizare tegenstelling met mooi weer, zee en toeristen.
Op zondag is het openbaar vervoer maar $2,5 onbeperkt dus hier heb ik gebruik van gemaakt door naar de andere kant van Sydney te reizen en de Hillsong church te bezoeken. Tof om er een keer geweest te zijn en ik werd heel vriendelijk ontvangen! 's avonds spelletjes gedaan in het hostel.

Ik ben tot maandag in het hostel beleven maar helaas was het alweer volgeboekt toen ik nachten bij wilde boeken. Een leermoment: vooruit plannen en boeken want de hostel zitten blijkbaar snel vol. Maandagochtend dus snel iets anders kunnen boeken en mn backpack weer ingepakt. 's ochtends nog even gechillt op Tamarama Beach (strandje ten zuiden van Bondi) maar toen het begon te regenen toch maar op pad gegaan.
Er bleek iets mis te zijn gegaan met de boeking dus ik moest alsnog iets anders vinden. Niet gemakkelijk om 's middags nog iets voor 's avonds te vinden. Uiteindelijk toch gelukt maar eenmaal daar aan gekomen begreep ik waarom dit hostel nog kamers over had. Het was een groot oud vies pand met bijna alleen maar Fransen (niks mis met Fransen overigens, voordat ik een bevolkingsgroep discrimineer) die overdag werkten en alleen in het hostel kwamen om te eten en slapen. Ennnn daar begon de heimwee! Big time. 's avonds over straat gezworven en naar mn eerste hostel gegaan vanwege de wifi. Gelukkig heb ik een super lieve vader en moeder die dag en nacht voor me klaar staan. En laten we Mick vooral niet vergeten die door een hele lieve actie ervoor heeft gezorgd dat ik me niet meer zo alleen voelde. Door hen ben ik niet direct naar het vliegveld gerend om de eerste vlucht naar huis te pakken. Voor het eerst drong het echt tot me door hoe ver weg ik ben. Ook besefte ik me dat ik blijkbaar even goed voor mezelf moest zorgen en vooruit moest plannen. Ik heb dus gelijk mijn oude hostel geboekt (waar nog 2 meiden van de groep zaten) voor verderop in de week.
Dinsdag ben ik naar the work en travel company (hoofdkantoor in Sydney van de organisatie waarmee ik hier ben gekomen) om de komende weken te plannen.
's middags weer even heimwee gehad maar ik besloot naar de zee te lopen via de botanic garden. Het was prachtig weer en ik heb er zeker van genoten.
Woensdag gelukkig weer in mn oude hostel en een bed waarbij de veren niet direct tussen mn ribben zaten. Nog steeds mooi weer dus besloten mijn melkflessen wat kleur te geven op Bondi beach.
Donderdag ben ik, via de H&M, naar Darling Harbour gelopen en heb daar een terasje gepakt. Bijzonder om bij 26 graden kerstliedjes uit de speakers te horen komen. Via Darling harbour, langs de kust, naar het Operahouse gewandeld. Besloten om de bus terug naar het hostel te nemen aangezien mijn voeten behoorlijk moe aan het worden waren. De rest van de middag netflix gekeken, heerlijk!
Vrijdag (gister) heb ik mijn RSA cursus gedaan. Op een prachtige dag 6 uur lang (!) in een lokaaltje zonder ramen zitten om de regels rondom het schenken van alcohol aan te horen. een RSA certificaat heb ik hier in Australie nodig om achter een bar te mogen staan en alcohol te schenken. Aangezien de docent werkelijk ALLES voorgezegd heeft, heeft iedereen het certificaat foutloos behaald, zelfs ik! Jammer van de mooie dag maar ook hier moeten er soms dingen.
Vandaag (zaterdag) vooral op kantoor gezeten om een sollicitatie te schrijven voor het Luna Park (een pretpark in Sydney).
Morgen is het ov weer goedkoop dus ben ik van plan met een ferry naar Manly te varen.
Maandag start mijn 5 daags surfcamp, ik ben benieuwd! Het weer is deze week niet super, dus ik hoop dat het volgende week beter is.

Foto's van de afgelopen week staan op Facebook.

  • 19 November 2016 - 12:11

    Mick:

    Het lieverd!
    Ik geniet met volle teugen van je verslag en de prachtige foto's die je me stuurt.
    Mag ik je een tip geven: als je voor de maand december nog niets hebt vastgelegd qua hostel wacht daar dan niet te lang mee, want dan zit echt álles vol (en ze verhogen vaak de prijzen) bij veel hotels/hostels moet je dan ook een minimum aantal nachten blijven (soms tot zelfs een week!). Dus misschien een goed idee om het te regelen.
    Staan de opblaasbare kerstmannen al in darling harbour??? Vanaf december is er daar iedere zaterdagavond vuurwerk ;) (althans dat was altijd zo)
    Geniet, geniet, geniet en gun jezelf af en toe tijd om lekker niks te doen en te netflixen!
    Ik ben trots op je!
    Dikke knuffel!

  • 19 November 2016 - 21:53

    Gerda:

    Lieve Mayke,

    Ik vind je hartstikke stoer. Knap hoor dat je alles zelf regelt. En heel leuk om je verslag te lezen en je foto's te zien. Lijk je gelijk niet zo ver weg.

    Xxxxx, "tante" Gerda

  • 20 November 2016 - 02:55

    Karin:

    Super trots!!

  • 20 November 2016 - 12:51

    Thera:

    Haaai lieve Mayke,
    Wat fijn om weer een nieuwe blog te krijgen, en je op deze manier te kunnen volgen. We zitten nu bij oma en je blog voorgelezen ze is ook super trots op je net als wij ! Knap dat je toch weer de heimwee overwonnen hebt ga zo door ! Je gaat nog mooie tijden beleven daar. Stoer dat je volgende week op surfkamp gaat, kom maar door hoor met die foto's. Ik
    Zou zo wie zo maar lekker daar blijven hier dikke herfst storm! Dikke dikke dikke

  • 23 November 2016 - 10:27

    David:

    Hey Mayke, door mijn vertrek van Facebook liep ik wat achter en mis ik blijkbaar foto's, maar wat leuk om hier te lezen over je ervaringen! En goed om te lezen dat je er 'weer bent' na de heimwee. Voor mij is Australië nog net een landje 'te dichtbij', kiwi-fan als ik ben, maar er is verder niks mis met Australië!:)
    Ik heb begrepen dat je er langere tijd blijft? Ik hoop nog meer mooie verhalen te lezen en wens je een geweldige tijd daar!!!!

  • 27 November 2016 - 11:45

    Annemarie:

    Hoi Mayke .

    Wat geweldig om je verslagen te lezen, in gedachten reizen we op deze manier met je mee !!!!! Ik vind je enorm dapper , stel dat er geen " tegenslagen '' waren dan liep alles ook maar gladjes. Je ziet maar weer waar toe je in staat bent als je het zelf moet regelen . En support op de achtergrond is altijd fijn .
    Blijf deze mooie verslagen schrijven en maak van iedere dag n feestje . Alle liefs Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayke

Actief sinds 21 Okt. 2016
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 3084

Voorgaande reizen:

05 November 2016 - 30 Augustus 2017

Op reis

Landen bezocht: