Regen en jetlags (maar nu al leuk) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu Regen en jetlags (maar nu al leuk) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu

Regen en jetlags (maar nu al leuk)

Blijf op de hoogte en volg Mayke

09 November 2016 | Australië, Sydney

Hier dan mijn eerste blog. Nooit gedacht dat ik er ooit echt een zou gaan schrijven.. Maar daar gaan we dan;)
Zaterdagavond vertrokken vanaf Schiphol. Ik voelde me zo vereerd dat zoveel lieve mensen de moeite namen om mij daar gedag te zeggen! Voor iedereen die er was: onwijs bedankt! Ook alle lieve berichtjes, afscheidsborrels en gelukswensen hebben me geraakt. Zo bijzonder om mee te maken. Het afscheid op Schiphol was niet makkelijk maar daar had ik me op voorbereid. Een van de redenen waarom ik met een groep vertrok.
Eenmaal de douane door waren de tranen gelukkig snel opgedroogd. De vluchten waren op zich prima te doen maar ik was wel blij dat we een nacht en een dag in Singapore hadden. Zittend slapen is toch niet echt mijn ding. Alles was geregeld door de organisatie dus dat was echt top. 'S avonds laat zijn we nog naar 'Newton circus' geweest. Een blijkbaar typisch Aziatische plek waar je buiten op een pleintje allerlei eettentjes hebt. Hele leuke ervaring.
De volgende dag had ik last van een jetlag en kreeg ik mijn ontbijt echt niet naar binnen. Terug naar bed dus maar. Nou zijn noodles en kipnuggets sowieso niet mijn favoriete ontbijt maar ook fruit werd niks. Na een paar uur extra slaap, voelde ik me een stuk beter. We werden opgehaald voor een stadstour. Ik had weinig positieve verhalen over Singapore gehoord maar het viel me (misschien mede daardoor) onwijs mee. De stad was een leuke combi van natuur en architectuur. Niet echt een ideale bestemming voor een citytrip denk ik, maar zo voor tussendoor vond ik het heel leuk. We zijn oa naar Chinatown, indiatown en (speciaal voor oma: )een orchideeëntuingeweest.
'S avonds weer naar het vliegveld voor de laatste vlucht richting Sydney. In Sydney ben ik nu 2 dagen maar eerlijk gezegd heb ik tot nu toe vooral geslapen. Last van een jetlag en 's avonds regent het. Hierdoor voel ik me wel gelijk lekker thuis haha.
Ik heb me vrij spontaan ingeschreven voor een 5daags surfcamp die start op maandag 21 nov. Aangezien ik a-sportief ben, wordt het waarschijnlijk vooral een hilarische vertoning voor de anderen maar ja, iemand moet voor het entertainment zorgen!

Ik ga zo maar even eten en de bar opzoeken (vanavond gratis wijn tijdens happy hour)

  • 09 November 2016 - 11:11

    Karin:

    Leuke blog! Fijn te horen(lezen) dat je het goed hebt. Geen heimwee!!!
    IK ben vooral blij met WhatsApp ed. Ik had er niet aan moeten denken dat je 10 jaar geleden weg gegaan zou zijn!!!!

  • 09 November 2016 - 13:38

    Mick :

    Leuk om te lezen!! Die jetlag sucks, maar zodra je daar eenmaal over/doorheen bent:wowie: genieten maar!
    Surfcamp..... laat die groepsgenoten maar veel filmpjes maken, ik ben wel in voor wat entertainment! Waar ga je dat doen?
    In welk deel van Sydney zit je nu?? Zoveel vragen, zo blij met je berichtje!
    Heb het goed!

  • 09 November 2016 - 13:44

    Ilse:

    Van jetlag naar entertainment, het kan alleen maar beter worden ;)! Geniet :) liefs vanuit ook een regenachtig NL!

  • 09 November 2016 - 14:51

    Mathijs:

    Wauw klinkt goed allemaal! Ik ga je in de gaten houden op dit blog. Veel plezier!

  • 12 November 2016 - 20:08

    Ellen Van Dam:

    Leuke blog Mayke, je schrijft goed. Veel plezier daar en ik blijf je blogs lezen. X el

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayke

Actief sinds 21 Okt. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 3082

Voorgaande reizen:

05 November 2016 - 30 Augustus 2017

Op reis

Landen bezocht: