20 nov - 20 dec - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu 20 nov - 20 dec - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mayke Dijk - WaarBenJij.nu

20 nov - 20 dec

Blijf op de hoogte en volg Mayke

20 December 2016 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Soms had ik geen zin om een nieuw verhaal te schrijven omdat ik niet veel te melden had, en soms had ik er geen zin in omdat ik juist wel leuke dingen mee maakte en daarvan wilde genieten. Maar aangezien ik merk dat ik moeite krijg om de afgelopen weken terug te halen, wordt het hoog tijd om het op `papier' te zetten.

Mijn vorige blog eindigde op zaterdag 19 nov. de dag erna (zondag) zou ik naar Manly beach gaan en die maandag startte surfcamp.
Manly was leuk, het was mooi weer en een leuke ervaring om Sydney met de ferry vanaf het water te zien. Manly zelf is een leuke badplaats met terrasjes en een marktje. Wij (2 meiden van de groep en ik) hebben vooral genoten van het mooie weer en het strand. Helaas niet goed genoeg ingesmeerd dus verbrand.

Surfcamp maandag 21 november - vrijdag 25 november.
Maandagochtend vroeg op om uit te checken en met de bus naar 7 mile beach te gaan (zo'n 2 uur ten zuiden van sydney). Het was leuk om weer wat oude groepsgenoten te zien. Zij waren naar een andere accomodatie gegaan aan de andere kant van Sydney, maar hadden wel surfcamp geboekt dus zagen we elkaar weer na zo'n 1,5 week. Het surfcamp was gevestigd op een soort stacaravan camping. Aan de rand van de camping was het kamp. Er was een binnenplaats met een bbq en lange picknicktafels. Daar omheen bevonden zich de cabins waar wij in sliepen. Wij waren met een groep van 7 en dit paste precies in een 1 cabin. Nadat we ons geinstaleerd hadden, begon 's middags de eerste surfles. Uiteraard eerst wat theorie en daarna met de wetsuits en sufboard het water in. Het weer was echter niet zo goed en in de verte begon het al te regenen en onweren. Hoewel ik het uitzicht daardoor prachtig vond, vonden de surfleraren het blijkbaar minder geschikt dus de les werd vroegtijdig afgebroken.
's avonds konden we tot 22 uur op de binnenplaats blijven voor een drankje en spelletjes, na 22 uur moest het echter stil zijn. Dit betekende naar bed of naar het strand. De eerste avond ben ik op tijd mn bed ik gekropen, de andere avonden heb ik wel tot laat op het strand doorgebracht.
Elke dag waren er twee lessen van elk twee uur. Dus 's ochtends 2 uur in het water en 's avonds 2 uur in het water. Dit in combinatie met de late avonden, werd aan het eind van de week best vermoeiend. Het opstaan op een wiebelig sufboard bleek nog lastiger dan ik had gedacht. Het lukte me wel om op te staan als iemand mijn board even stabiliseerde en als ik dan eenmaal stond, dan ging het wel. Dat ik donderdag mijn (goede) pols bezeerde door een stomme fout met het surfboard, heeft ook niet echt geholpen. Conclusie van dit hele verhaal: ik kan nog steeds niet surfen (zoals ik al verwacht had) maar heb een hele leuke week gehad.

Blue mountains zondag 27 november - woendag 30 december
nadat ik twee nachten in mijn oude hostel ben geweest, was het zondag tijd om met de trein naar de Blue Mountains te gaan. De Blue Mountains is een gebergte west van Sydney. Het heet zo omdat er door de eucalyptusbomen een soort blauwe gloed lijkt te zijn. Ik had een hostel geboekt in het plaatsje Katoomba. Het bleek een heel leuk, klein, gezellig hostel te zijn. Het was een houten huis, met een veranda, knusse keuken en prima slaapkamers. Toen ik mijn spullen in de kamer zette, kwamen er ook net 2 andere (engelse) meiden aan. Ze vertelden dat ze die dag gelijk wilde gaan wandelen aangezien een vriend van hun er ook was, en hij alleen die dag bleef. Ze vroegen me om mee te gaan, dus dat heb ik gedaan. De eerste dag dus een leuke maar erg toeristische tocht gemaakt. O.a. langs the three sisiters. Dit zijn 3 puntige bergen waar de mythe over verteld wordt dat het ooit 3 zussen waren die in steen veranderd zijn.
Dag 2 hebben we de grand canyon track gelopen. Een super mooie route met grootse uizichten, watervallen en tropische bossen. het nadeel van een canyon is alleen dat je erin moet en vooral ook weer uit. Dit betekende gruwelijk veel trappen! ik denk dat we ruim 1000 treden gezien hebben. Dag 3 werd er natuurlijk weer gewandeld al merkte ik wel dat ik moeier was en de coordinatie van mijn benen niet meer optimaal. Maar dat zorgde dan wel weer voor een paar lachwekkende momentjes voor de omstanders. dag 3 hebben we de national pass gelopen. Weer een wandeling van een paar uur en veel trappen maar het was opnieuw de moeite waard. Woensdag ben ik met de trein terug naar Sydney gegaan.
t/m zaterdag ben ik in een hostel geweest waar ik nog niet eerder geweest was. Daar ben ik nog een nacht en een dag ziek geweest. behoorlijk ongemakkelijk als je je kamer en badkamer moet delen met 5 anderen. Maar goed, dat heb ik ook weer overleefd. 1 nacht hadden we een evacuatie. midden in de nacht ging het brandalarm af. Eerst reageerde niemand echt maar toen omgeroepen werd dat we z.s.m. moesten evacueren, vertrok iedereen toch maar in pyama naar buiten, de straat op. Brandweer 1 en 2 arriveerden na een paar minuten en het bleek al gauw vals alarm te zijn, dus gauw weer terug naar bed.

zaterdag 3 december kon ik voor het eerst via Work & Travel company werken voor Captain Cook Cruises. Dit zijn avond cruises rond sydney waarbij ik als waitress/bartender werk. Niet altijd makkelijk aangezien je niet ingewerkt wordt en ze veel van je verwachten (ook als je zegt dat je weinig ervaring hebt met dit werk). Het zijn lange en drukke diensten maar wel heel leuk en het betaald prima.
Helaas is dit werk alleen in het weekend en ik merkte dat ik me behoorlijk begon te vervelen. Het weer werkte daarnaast ook niet echt mee. veel dagen bewolkt en regen. Ik ben dus hard op zoek gegaan voor een andere baan voor de maand December. Op Facebook had een Nederlander een oproep geplaatst dat ze bij het bedrijf waar zij werkte iemand nodig hadden voor de komende 2 weken. Hier heb ik op gereageerd en een dag later kon ik op sollicitatiegesprek komen. De dag daarna (vrijdag 9dec) kon ik starten. Ik werk nu voor Fagron (bekent famaceutisch merk). Ik werk in een klein magazijn en doe taken als binnengekomen orders checken, nieuwe orders picken, inpakken en verzenden. Simpel werk maar voor nu helemaal prima en het houd me 5 dagen in de week van de straat. Ik kan hier nog werken tot 23 dec. Daarna heb ik dus nog een weekje vrij voordat mijn echte reis gaat beginnen.

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag (17dec) naar een markt geweest. Daar verkochten ze kangarooballen als sleutelhanger. Bestellingen kunnen aan mij worden doorgegeven (misschien een leuk kerstcadeau voor onder de boom).
's middags ben ik naar de iceberg pool geweest. Dit is een zoutwater zwembad naast Bondi beach. Ik wilde graag zwemmen en in Bondi is dat, door de golven, haast niet te doen.
Zondag was het een regenachtige dag. Ik ben met 2 meiden uit het hostel naar een oude bioscoop geweest en heb de zwart wit kerstfilm `it's a wonderful life' gezien. 's avonds in het hostel nog een filmavondje gehouden met warme chocomel. Toch een beetje kerstsfeer gecreerd, want die is hier ver te zoeken.

Van het weekend is het kerst en de week daarop oud&nieuw. Ik heb nog geen concrete plannen maar er wordt van alles georganiseerd. 1 januari wordt er een heuse nieuwjaarduik georganiseerd bij Bondi beach inclusief unox mutsen, dus dat ga ik sowieso doen. Tradities moet je immers in ere houden.
Na oud&nieuw wil ik langs de oostkust richting het noorden (Cairns) reizen. Ik hoop dat ik met iemand mee kan rijden die een auto heeft zodat we de kosten kunnen delen.
Jullie lezen waarschijnlijk de volgende keer of dit gelukt is.
Foto's plaats ik weer op facebook aangezien uploaden via deze site veel te lang duurt.

  • 20 December 2016 - 10:55

    Kelly :

    Klinkt goed maaik! Hele fijne kerstdagen daar en geniet van al het moois.

  • 20 December 2016 - 11:03

    Mick:

    je doet veel daar! af en toe ook effe pas op de plaats. Ik weet dat er ergens een website is waar je voor carpool kunt vragen... Vraag er eens naar in je hostel of hang briefjes op in diverse hostels. Dan moet het gaan lukken!!!!
    heb je al een plek bedacht waar je het vuurwerk gaat kijken!

    Ik ben nog steeds mega trots op je!
    liefs!!

  • 20 December 2016 - 18:46

    Ilse:

    Supertof weer! Alvast heeeel veel plezier met ou&nieuw, allermooiste vuurwerkshow die er is :)

  • 20 December 2016 - 20:05

    Thera De Vos:

    Superrrr leuk weer een nieuw lang bericht ! Tweede baan was nieuws voor ons, hoop dat je het goed naar zin hebt ! Veel plezier daar ! Kus Corné thera eb oma !

  • 20 December 2016 - 22:03

    Caspar:

    Hi Mayke, blijf schrijven! Ook de kleine onbelangrijke dingen zijn leuk voor later, ik ben bv alle namen van reisagenoten kwijt, bijnamen en gekkigheden. Liefs en groeten Cas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayke

Actief sinds 21 Okt. 2016
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 3081

Voorgaande reizen:

05 November 2016 - 30 Augustus 2017

Op reis

Landen bezocht: